Geen categorie

In verbinding met jezelf en de 1,5 meter afstand samenleving?

Op afstand met elkaar verbinden? Ja dat kan, heel goed zelfs blijkt de afgelopen maanden maar weer, als je ook verbonden bent met jezelf. Deze tijd vraagt om verbinding en daagt uit om te onderzoeken hoe we verbonden kunnen zijn en blijven in onze nieuwe afstand samenleving. Ik ben in eerste instantie vooral voor de werkelijke verbinding met jezelf. Al jaren houd ik me bezig met diverse vormen van verbinding. Verbinding met je kind, verbinding met eigen  innerlijke kind, verbinding met het universum, god, I AM of  je bron of hoe je het ook noemt. Het woord afstand zegt het eigenlijk al. met – met grote voorsprong; duidelijk; verreweg; met groot verschil en “de ruimte die zich ergens tussen bevindt” Hoe mooi is het dat je nu met een grote voorsprong terug kunt gaan het werkelijke verlangen dat veel mensen onbewust hebben: VERBINDING. Het wordt verbinding staat voor iets verbinden of samenvoegen; iets dat twee of meer afzonderlijke delen verbindt. En laten we nu net in een overgangsfase zitten van ons hoofd naar ons hart.

Terug naar je hart

Meer rust in je hoofd,  je dag niet meer laten bepalen door de stroom van gedachten. Want de afgelopen jaren zijn heel veel mensen in de ratrace van het leven terecht gekomen. Ik zie ze regelmatig vrouwen die uitgeblust, verdrietig en onzeker zijn. Ze zorgen graag voor anderen en vergeten zichzelf. Of ze zijn zo bezig met wat er van hen verwacht wordt en voelen zich opgejaagd en moeten vooral heel veel van zichzelf.

Voelen

Ze vergeten te voelen. Ze leefden vooral in hun hoofd en de vele burn-outs en depressies onder jonge mensen afgelopen jaren zijn daar een voorbeeld van. Gelukkig valt er nog zoveel te leren als je eenmaal op het pad van persoonlijke ontwikkeling wandelt. Hoe vaak hoor je niet dat mensen na een burn-out keuzes maken die de beste keuzes blijken te zijn om oude patronen te doorbreken en weer te gaan voelen wat ze willen en genieten van de kleine dingen zoals vogels die fluiten, de natuur in bloei en het samenzijn met gelijkgestemden. Ik ben me daar elke keer weer van bewust als ik een moment voor mijzelf neem. Tijdens les 3 van de opleiding tot Luisterkind werker (ja ja.. ik hou van mijzelf te blijven ontwikkelen en mijn schrijftalent meer te gebruiken) kwam ik weer zoveel nieuwe inzichten over mijzelf en mijn huidige verlangens tegen. Bij mij komt er na die rust een stortvloed van nieuwe ideeen binnen vallen. Zoveel dat ik vanmorgen zelfs om 5.30 uur al klaar wakker was om deze ideeen uit te werken in een nieuw HSP leefstijl programma waarbij je ontdekt hoe je door het inzetten van 6 basispijlers niet alleen je energie maar ook je gezondheid op fysiek, emotioneel, mentaal en energetisch niveau een flinke boost kunt geven. Nog heel even geduld…. Er valt zoveel te leren als je jouw innerlijke rust opzoekt.

 

Veel mensen zijn bang voor hun eigen innerlijke wijsheid. Soms is het zo afgeschermd, zijn mensen zo gestrest, gespannen of moe dat ze geen zin hebben om aan zichzelf te werken. Toch zeg ik dan tegen je… zet door, ga het juist wel doen, want er komt zoveel moois uit. Je innerlijke wijsheid komt vrij. Misschien ben je bang voor wat er allemaal los kan komen, maar dit valt, als je het op een plezierige en luchtige manier aanpakt echt mee. Het zit echt allemaal al in jou. Je hoeft het positieve, fijne, vrolijke en speelse er alleen maar uit te laten komen. En daar zijn allerlei manieren voor. De een pakt dagelijks een paar rustmomenten op de dag, de ander mediteert trouw elke morgen of je neemt een hele dag waarin je wordt ondergedompeld in rustgevende energie in bijv. een retreat.  Op al deze manieren kom je er achter waar je blij van wordt. En wat je mag loslaten. Waar je blij van wordt en wat er in jou zit om nog ontdekt te worden.

 

Ga je met mij mee op reis? Jouw innerlijke reis… even kort, of juist wat langer? Hoe je leert jezelf, je energie, je emoties en je stress in balans te houden ongeacht de situatie?

 

Jij bent sterker dan je zelf denkt, je hebt alleen maar een klein zetje nodig om daarna weer vol vertrouwen op jouw pad te gaan. Neem een kijkje op www.bewustgevoeligacademy.nl hoe ik je verder help

Liefs

Moeite met concentreren? Doe dan zeker deze korte oefening!

Als gevoelig mens is het soms erg lastig om je te concentreren. Al die prikkels, die je de hele dag opvangt, zeker nu we veel thuis werken, of online school volgen of extra taken hebben als thuiskapper, thuisjuf, thuisentertainer 😉 etc. etc kunnen je echt van je pad afbrengen. Dus ik dacht laat ik je eens helpen met een leuk klein momentje voor jezelf. Zeker als je merkt dat je tussen al deze taken door steeds afdwaalt in (niet altijd zulke positieve) gedachten. Als dit veel gebeurd ben je waarschijnlijk waarschijnlijk even het contact eigen IK kwijt. Kan dat? Ja dat kan, ik geloof dat we als mens allemaal verbonden met elkaar, (holistisch). Zeker in Corona tijd zie je mooie initiatieven ontstaan. waarin je die verbondenheid direct terug ziet. Maar wist je dat je ook altijd verbonden met je Eigen Wijsheid? Dat is het lijntje wat precies weet wat je hier te doen hebt. Wat je talenten zijn en hoe je die met de wereld deelt.  Soms is dat lijntje naar boven even kwijt. Dan droom je weg, of ben je met 100 en 1 dingen tegelijk bezig dat je niet meer in het hier en nu aanwezig bent. Dan kan jouw werkelijke gevoel niet goed met je communiceren. Wat kun je dan doen? 

 

Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, tekst

 

  • Breng jezelf dan in gedachten terug naar het NU
  • Voel hoe je  op je stoel zit
  • Adem dan een paar keer diep in en uit en wacht….. 
  • Luister naar de signalen die je lichaam je geeft
  • Adem dan nog eens diep in en langzaam uit
  • Blijf nog een paar minuten stil zitten

Wees je enkel bewust van alles wat er is, wat hoor je, wat  zie je wat voel je, wat ervaar je? 

Welkom terug!

Wat heeft je intuitie je net ingegeven om te doen?

Hoe meer je luistert naar je intuïtie hoe meer je “intune” bent met je zelf, hoe meer gemak, plezier en rust naar je toekomt elke keer weer!

Laat je mij weten of en wat je intuïtie jou ingaf? 

 

Hooggevoelig en last van vakantie stress? Probeer deze tips eens voor een ontspannen gevoel

Op vakantie gaan en gevoelig zijn kan soms wat extra spanning met zich mee brengen. Ik heb dit zelf ervaren, een vliegreis geeft me een behoorlijk opgesloten gevoel en lange autoreizen zijn eigenlijk ook zeker niet mijn ding 🙂 Toch besluit ik elkaar weer uit mijn comfortzone te stappen en gewoon met vakantie te gaan, met het vliegtuig. Dus Spanje here we come again!

Vakantie en HSP kan het goed samen? Ja, ik denk van wel. Hoe bewuster je bent van gevoeligheid hoe beter je kunt zorgen voor jezelf of je kind. Daarom geef ik je graag een aantal tips om relaxed je vakantie in te gaan.

  • Tip 1 Voorbereiding: Bereid jezelf voor op wat er komt, rustig inpakken, vraag hulp, krijg hulp en zie de lol ervan in, waarom ga je op vakantie? de Zon, de gezelligheid, de verbinding. Houd het doel voor ogen.

 

  • Tip 2. Schakelen: Geef jezelf tijd om om te schakelen van werk/school naar vakantie, dus plan bijv. een rustig weekend vooraf, en ga niet gelijk dezelfde dag op vakantie. Ook kinderen dienen af te schakelen van de laatste periode op school.

 

  • Tip 3 Ontspan op tijd: Ga niet pas ontspannen en vakantie hebben in het vliegtuig of de auto, maar probeer al eerder los te laten. Neem rust tijdens het pakken van de koffer. Ga in de tuin zitten en doe even niks of doe een ademhalingsoefening en ga dan weer verder.

 

  • Tip 4 Plan rustdagen: Plan rustdagen in op vakantie. Een dagje alleen ‘thuis’ blijven en bijvoorbeeld lekker lezen en luieren. Als HSP geniet je zoveel intenser dat het nodig is om extra rust te nemen en de prikkels te verwerken.

 

  • Tip 5 Simpele activiteiten: De activiteiten hoeven niet veel en groots. De meest waardevolle herinneringen zijn die herinneringen waarin er verbinding met elkaar is, toch? En dat zijn vaak de ‘simpele’ activiteiten. De activiteiten waar jij als gevoelsmens met je hart aanwezig bent. Daar hoef je niets voor te doen, je hoeft er alleen met je aandacht bij te zijn.

 

  • Tip 6 Matig met social media: juist deze tip kan jezelf zoveel rust opleveren is mijn ervaring. Je hoofd is relaxter, je hoeft niet te vergelijken of te piekeren of jij wel echt iets leuks te melden hebt 😊 Kortom wees je zelf en geniet van alles wat jouw vakantie je te bieden heeft in het moment. Dat delen van de foto’s en ervaringen komt later wel weer.

 

  • Tip 7 Drink extra water:  Je lichaam bestaat voor 70% uit water. Tijdens de vakantie eet je wellicht niet zo gezond, of je neemt wat meer wijntjes. Maar zorg in elk geval dat je lijf gehydrateerd blijft. Het spoelt je afvalstoffen, prikkels, slecht eten direct door. Dus drink genoeg, ook als je onderweg bent of op vakantie. Water heb je nodig om (energetisch) te reinigen, dus zorg goed voor jezelf.

Ik wens je een hele fijne vakantie toe. Ik ga zelf na deze week ook afschakelen en genieten van een welverdiende vakantie. Even wat tijd voor me, myself en I zodat ik eind augustus volledig opgeladen me weer kan storten op het inspireren om mensen bewust te maken van hun mooie talent : hooggevoeligheid!

Liefs

Met welke bril kijk jij naar de wereld?

Momenteel is er best veel gaande in mijn leven. Naast het bouwen van een eigen huis, wat natuurlijk drukte met zich mee brengt, wordt ook hard aan mijn eigen fundering gewerkt.  Oude emoties en pijnen worden opgeruimd, nieuwe inzichten komen aan de oppervlakte. Bijvoorbeeld leer ik met de dag, dat niets gaat zoals ik het bedacht had bij aanvang van de bouw. Vroeger zou ik hier helemaal van overstuur zijn, dan keek ik met een zwarte bril 😉 Lees meer

Innerlijke rust? via jouw ogen: de spiegel van je ziel!

 

Geloven in jezelf, geloven dat jij iets kan betekenen voor deze wereld, “iets” dat voor jou zo vanzelfsprekend is dat je het gewoon zelf niet (meer) ziet. Veel hoog gevoelige mensen vragen zichzelf  af wat ze toe te voegen hebben aan het leven en het leven van een ander? Ze vragen zich regelmatig af: Wat doe ik hier? Waarom ben ik hier? En wie zit er nu op mij te wachten? Lees meer