bewustzijn

7 tips HSP met vakantiestress voor een ontspannen gevoel

Op vakantie gaan en gevoelig zijn kan soms wat extra spanning met zich mee brengen. Ik heb dit zelf ervaren, een vliegreis geeft me een behoorlijk opgesloten gevoel en lange autoreizen zijn eigenlijk ook zeker niet mijn ding ūüôā Toch besluit ik elk jaar weer uit mijn comfortzone te stappen en gewoon met vakantie te gaan, met het vliegtuig. Dus Spanje here we come again!

Vakantie en HSP kan het goed samen? Ja, ik denk van wel. Hoe bewuster je bent van gevoeligheid hoe beter je kunt zorgen voor jezelf of je kind. Daarom geef ik je graag een aantal tips om relaxed je vakantie in te gaan.

  • Tip 1¬†Voorbereiding:¬†Bereid jezelf voor op wat er komt, rustig inpakken, vraag hulp, krijg hulp en zie de lol ervan in, waarom ga je op vakantie? de Zon, de gezelligheid, de verbinding. Houd het doel voor ogen.

 

  • Tip 2.¬†Schakelen:¬†Geef jezelf tijd om om te schakelen van werk/school naar vakantie, dus plan bijv. een rustig weekend vooraf, en ga niet gelijk dezelfde dag op vakantie. Ook kinderen dienen af te schakelen van de laatste periode op school.

 

  • Tip 3¬†Ontspan op tijd:¬†Ga niet pas ontspannen en vakantie hebben in het vliegtuig of de auto, maar probeer al eerder los te laten. Neem rust tijdens het pakken van de koffer. Ga in de tuin zitten en doe even niks of doe een ademhalingsoefening en ga dan weer verder.

 

  • Tip 4¬†Plan rustdagen:¬†Plan rustdagen in op vakantie. Een dagje alleen ‚Äėthuis‚Äô blijven en bijvoorbeeld lekker lezen en luieren. Als HSP geniet je zoveel intenser dat het nodig is om extra rust te nemen en de prikkels te verwerken.

 

  • Tip 5¬†Simpele activiteiten: De activiteiten hoeven niet veel en groots. De meest waardevolle herinneringen zijn die herinneringen waarin er verbinding met elkaar is, toch? En dat zijn vaak de ‚Äėsimpele‚Äô activiteiten.¬†De activiteiten waar jij als gevoelsmens met je hart aanwezig bent. Daar hoef je niets voor te doen, je hoeft er alleen met je aandacht bij te zijn.

 

  • Tip 6¬†Matig met social media:¬†juist deze tip kan jezelf zoveel rust opleveren is mijn ervaring. Je hoofd is relaxter, je hoeft niet te vergelijken of te piekeren of jij wel echt iets leuks te melden hebt¬†ūüė䬆Kortom wees je zelf en geniet van alles wat jouw vakantie je te bieden heeft in het moment. Dat delen van de foto’s en ervaringen komt later wel weer.

 

  • Tip 7¬†Drink extra water:¬†¬†Je lichaam bestaat voor 70% uit water. Tijdens de vakantie eet je wellicht niet zo gezond, of je neemt wat meer wijntjes. Maar zorg in elk geval dat je lijf gehydrateerd blijft. Het spoelt je afvalstoffen, prikkels, slecht eten direct door. Dus drink genoeg, ook als je onderweg bent of op vakantie. Water heb je nodig om (energetisch) te reinigen, dus zorg goed voor jezelf.

Ik wens je een hele fijne vakantie toe. Ik ga zelf na deze week ook afschakelen en genieten van een welverdiende vakantie. Even wat tijd voor me, myself en I zodat ik in september weer volledig opgeladen verder kan met het inspireren om mensen bewust te maken van hun mooie talent : hooggevoeligheid!

Niet alle HSP-ers houden van een echte vakantie. Toch is het goed om af en toe echt even een break te nemen en niet te zorgen en te ontzorgen. Even jezelf op nummer 1 zetten. Daarom start ik dit najaar met Persoonlijke groei en HSP retreats.

Wil jij in je eigen kracht staan? Wil je vriendelijker voor jezelf zijn? Beter voor jezelf (leren) zorgen?

De retreat vindt plaats op een mooie, comfortabele, knusse locatie, aan het bos. De perfecte plek om jezelf 1 of een paar dagen terug te trekken, je batterij op te laden en even alleen maar met jezelf bezig te hoeven zijn.

Wil je hier alvast wat meer van weten kijk dan zeker even op Relax & Geniet voor de HSP retreat mogelijkheden en persoonlijke groei arrangementen. Hopelijk zie ik je gauw!

Liefs

Jolanda de Jong (1976) is van oorsprong energetisch (Sensi+) therapeut en kinderfluisteraar en¬†ervaren in behandeling van HSP klachten als overprikkeling,¬†vermoeidheid, angst, onzekerheid en negatief zelfbeeld.¬†Ze zet haar hooggevoelige gaven in om je te begeleiden het beste uit jezelf of¬† je kind naar boven te halen.¬†Haar huidige missie is (hoog)gevoelige grote en kleine mensen inspireren¬†om weer te gaan stralen van binnenuit door het inzetten¬†je eigen kracht door het leren werken met energie en dat op een laagdrempelige ‚Äúnuchtere‚ÄĚ manier.¬†Daarom heeft ze online trainingen over HSP, bewustzijn & energie ontwikkeld met enorm veel waardevolle lessen zowel wetenschappelijk als ook ¬†vanuit haar eigen ervaringen. Daarnaast geeft ze dag en meerdaagse retreats via Relax & Geniet. Zo hoopt ze een waardevolle bijdrage te leveren aan gevoelige mensen.

 

Verander je frequentie, verander je leven

Voor wie mij een beetje kent, weet al dat ik al jaren naast hooggevoeligheid expert juist met energie, trillingen en de wet van de aantrekking werk. Ik geloof dat we verbonden zijn met alles en iedereen en bovendien dat alles energie is. Een half jaar geleden nam ik me voor om meer tot rust te komen, de praktijk even te laten voor wat het was en te focussen op mijzelf en een nieuwe richting op te gaan om nog meer bewustzijn te brengen op gebied van hooggevoeligheid en bewustzijn. Afgelopen jaar ben ik dan ook door schade en schande wijs geworden wat er allemaal komt kijken bij het opzetten van online bewust gevoelig academy¬†over hooggevoeligheid, bewustzijn en intu√Įtie maar yeah, I did it:-)

En wat een bijzonder jaar is het geworden kan ik wel zeggen. Er werden andere dingen van mij gevraagd dan ik in de planning had staan, want 2 bedrijven runnen terwijl er even geen behandelingen meer gegeven mochten worden tijdens Corona lockdown geven toch even een iets andere vibe….. Gelukkig zijn we inmiddels weer up and running. Toch wil ik je laten zien dat we in die “stille tijd” niet echt stil gezeten hebben. Maar de Law of Life (= energie volgt aandacht) of anders gezegd het volgen van je eigen frequentie goed gebruikt hebben. Een lockdown maakte in zowel mij als mijn echtgenoot de creativiteit in onszelf los. We keken naar de kansen die voorbij kwamen, waar anderen mopperden of in de angst schoten, deden wij waar we goed in zijn, bij ons zelf blijven, ons gevoel blijven volgen, in balans blijven door optimale zelfzorg toe te passen en dromen, durven doen….

Relax en Geniet

Voor ons betekende het dat we eindelijk, met hulp van een aantal collega’s van ons fysioteam ons¬†Natuurhuisje Relax en Geniet¬†konden opknappen zodat er meer mensen van deze prachtige locatie kunnen genieten en vooral tot rust komen. Geweldig vind ik het dat het deze zomer steeds verhuurd is, en dat ik al veel mooie mensen rondgeleid heb op deze magische plek. Ik blijf het bijzonder vinden hoe het universum met je samenwerkt als je er voor open staat. ¬†Want hoe kan het ook anders, onze energie zat er in, en wat je aandacht geeft groeit is ons motto.¬†Voor mij is dit gewoon een weten en ik kan er enorm veel voorbeelden van geven ūüôā

Wees je bewust dat al je gedachten krachten zijn, en dat je deze zelf kunt sturen in elke situatie. Hadden wij bij de pakken neer gezeten, denk ik dat we veel stress hadden gehad, nu daarentegen focussen we ons op de toekomst en op wat er wel kan. Dat is de reden waarom ik dit met je deel. Zodat jij ook gaat vertrouwen op jezelf en het samenwerken met jouw hart, jouw hoogste goed, het universum, je Goddelijk of hoe je het ook noemt.¬† Zo verander je binnen no time je leven naar positieve vibes! Wil je ook weten hoe energie werkt voor jou? Kijk dan zeker even bij de online training¬†Volg je gevoel, versterk je intu√Įtie. In je eigen tijd met een kopje thee werken aan jezelf. Er is zoveel meer mogelijk!

Je bent tenslotte je eigen wondermiddel met je zelfhelend vermogen die voor ieder lichaam en geest werkt. En vergeet niet dat gedachten krachten zijn.  Datgene waar jij op focust krijg je meer van. Want energie stroomt altijd welke richting wil jij dat jouw energie stroomt? Zoals ik al eerder zei volgens de universele wet : LAW of LIFE,

Wil je hier meer over weten ben je van harte welkom bij Relax & Geniet. We verzorgen er diverse dag retreats en meerdaagse retreats gericht op HSP en persoonlijke groei.

Ik vind jezelf zo nu en dan echt op nummer 1 zetten een welkome  mani

er om mijn lijf en mind te harmoniseren. Zie ik je gauw?

Groetjes

Jolanda de Jong (1976) is van oorsprong energetisch (Sensi+) therapeut en kinderfluisteraar en¬†ervaren in behandeling van HSP klachten als overprikkeling,¬†vermoeidheid, angst, onzekerheid en negatief zelfbeeld.¬†Ze zet haar hooggevoelige gaven in om je te begeleiden het beste uit jezelf of¬† je kind naar boven te halen.¬†Haar huidige missie is (hoog)gevoelige grote en kleine mensen inspireren¬†om weer te gaan stralen van binnenuit door het inzetten¬†je eigen kracht door het leren werken met energie en dat op een laagdrempelige ‚Äúnuchtere‚ÄĚ manier.¬†Daarom heeft ze online trainingen over HSP, bewustzijn & energie ontwikkeld met enorm veel waardevolle lessen zowel wetenschappelijk als ook ¬†vanuit haar eigen ervaringen. Daarnaast geeft ze dag en meerdaagse retreats via Relax & Geniet. Zo hoopt ze een waardevolle bijdrage te leveren aan gevoelige mensen.

5 tips om direct stress te verminderen

Stress…

We kennen het allemaal wel. De een heeft er meer last van dan de ander. We leven nu eenmaal in een drukke maatschappij. En ook al zou deze Corona tijd met de verplichte lockdown kunnen dienen voor wat meer rust zullen een hoop mensen juist in deze tijd stress ervaren. Want er heerst nogal wat angst met betrekking tot dit virusje. En niet alleen vanwege het virus, maar ook over de toekomst, want wat als jij nu net een ondernemer bent die nog steeds niet kan of mag ondernemen? Of een van je dierbaren ligt op de IC, reken maar dat je dan extra stress met je meedraagt. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat je je gespannen voelt of niet lekker in je vel zit. Wat kun je hier nu concreet zelf aan doen? Ik deel graag 5 anti stress tips die ik zelf regelmatig toepas, als ik mezelf aan het voorbij rennen ben, of als de nieuwsberichten of verhalen van andere mensen toch bij me binnenkomen en ook ik nog weleens overweldigd raak ūüėČ

Tip 1: Beperk je taken

Je kunt beter 1 taak volledig goed doen, dan allerlei taken half, of afraffelen. Voer je taak dus met zorg en aandacht uit. Dat geeft rust en bovenal voldoening.

Tip 2: Wees dankbaar

Dankbaar voor wie je bent en wat je hebt, helpt je direct naar een blij en tevreden gevoel. Focus je niet op wat je niet hebt, maar juist op wat je wél hebt. Je kunt een dagboekje bijhouden, of bij het avondeten met je gezin delen waar je dankbaar voor bent. Wedden dat jij een heel ander gesprek aan tafel krijgt?

Tip 3: Adem bewust

In lastige situaties ga je vaak snel en oppervlakkiger ademen. Je zet als het ware spanning letterlijk vast. Je hulpademhalingsspieren zoals in je keel en je nek gaan mee doen, en dat geeft spanningsklachten in nek en schouders. Train jezelf om diep in en uit te ademen, diep naar je buik toe. Dit maakt de spanning in je lichaam en hoofd los en geeft ontspanning in je lijf.

Tip 4: Ga op informatie-dieet 

Overal waar je komt, sta je open voor informatie. Voor de een is dat een praatje met de buurvrouw of de bakker, voor de ander komt informatie via een collega of via social media en natuurlijk niet te vergeten het journaal. Soms zijn mensen zo gehecht aan klagen en praten over wat er niet goed gaat. Negatief nieuws maakt dat je stress ervaart. Al het onrecht in de wereld kost energie omdat het je boos, bang, verdrietig en machteloos maakt. Daarom kijk ik zelf al jaren geen journaal meer en laat ik ook de krant links liggen. En, ik mis het totaal niet. Mijn advies, zorg dat je enkel informatie tot je neemt die positief en helpend is voor je energie niveau.

 

Tip 5: Luister naar je hart

 

Als je werk, je relatie je niet langer vervult, word je ongelukkig en ziek. Ga dus zeker niet in discussie met je hart, maar luister ernaar. Zet vervolgens elke dag een klein stapje om jouw geluk zelf te cre√ęren. Na een jaar zie je dat al die kleine stapjes iets moois teweeg heeft gebracht. Volg je gevoel en je kunt het niet fout doen.

Vind je dit laatste nog wat lastig? Zoek dan zeker wat hulp in de vorm van een therapeut, coach, of bijvoorbeeld een online zelfhulp training, zodat het makkelijker wordt om naar je hart te luisteren en je gevoel te volgen. Daarmee bereik je 2 dingen, minder stress en een gelukkiger leven.

Take care en start vandaag nog met het jezelf op nummer 1 zetten.

Liefs

 

 

 

 

Jolanda de Jong (1976) is van oorsprong energetisch (Sensi+) therapeut en kinderfluisteraar en¬†ervaren in behandeling van HSP klachten als overprikkeling,¬†vermoeidheid, angst, onzekerheid en negatief zelfbeeld.¬†Ze zet haar hooggevoelige gaven in om je te begeleiden het beste uit jezelf of¬† je kind naar boven te halen.¬†Haar huidige missie is (hoog)gevoelige grote en kleine mensen inspireren¬†om weer te gaan stralen van binnenuit door het inzetten¬†je eigen kracht door het leren werken met energie en dat op een laagdrempelige ‚Äúnuchtere‚ÄĚ manier.¬†Daarom heeft ze online trainingen over HSP, bewustzijn & energie ontwikkeld met enorm veel waardevolle lessen zowel wetenschappelijk als ook ¬†vanuit haar eigen ervaringen. Daarnaast geeft ze dag en meerdaagse retreats via¬†Relax & Geniet. Zo hoopt ze een waardevolle bijdrage te leveren aan gevoelige mensen.

In verbinding met jezelf en de 1,5 meter afstand samenleving?

Op afstand met elkaar verbinden? Ja dat kan, heel goed zelfs blijkt de afgelopen maanden maar weer, als je ook verbonden bent met jezelf. Deze tijd vraagt om verbinding en daagt uit om te onderzoeken hoe we verbonden kunnen zijn en blijven in onze nieuwe afstand samenleving. Ik ben in eerste instantie vooral voor de werkelijke verbinding met jezelf. Al jaren houd ik me bezig met diverse vormen van verbinding. Verbinding met je kind, verbinding met eigen¬† innerlijke kind, verbinding met het universum, god, I AM of¬† je bron of hoe je het ook noemt. Het woord afstand zegt het eigenlijk al.¬†met – met grote voorsprong; duidelijk; verreweg; met groot verschil en “de ruimte die zich ergens tussen bevindt”¬†Hoe mooi is het dat je nu met een grote voorsprong terug kunt gaan het werkelijke verlangen dat veel mensen onbewust hebben: VERBINDING. Het wordt verbinding staat voor iets verbinden of samenvoegen; iets dat twee of meer afzonderlijke delen verbindt. En laten we nu net in een overgangsfase zitten van ons hoofd naar ons hart.

Terug naar je hart

Meer rust in je hoofd,  je dag niet meer laten bepalen door de stroom van gedachten. Want de afgelopen jaren zijn heel veel mensen in de ratrace van het leven terecht gekomen. Ik zie ze regelmatig vrouwen die uitgeblust, verdrietig en onzeker zijn. Ze zorgen graag voor anderen en vergeten zichzelf. Of ze zijn zo bezig met wat er van hen verwacht wordt en voelen zich opgejaagd en moeten vooral heel veel van zichzelf.

Voelen

Ze vergeten te voelen. Ze leefden¬†vooral in hun hoofd en de vele burn-outs en depressies onder jonge mensen afgelopen jaren zijn daar een voorbeeld van. Gelukkig valt er nog zoveel te leren als je eenmaal op het pad van persoonlijke ontwikkeling wandelt. Hoe vaak hoor je niet dat mensen na een burn-out keuzes maken die de beste keuzes blijken te zijn om oude patronen te doorbreken en weer te gaan voelen wat ze willen en genieten van de kleine dingen zoals vogels die fluiten, de natuur in bloei en het samenzijn met gelijkgestemden. Ik ben me daar elke keer weer van bewust als ik een moment voor mijzelf neem. Tijdens les 3 van de opleiding tot Luisterkind werker (ja ja.. ik hou van mijzelf te blijven ontwikkelen en mijn schrijftalent meer te gebruiken) kwam ik weer zoveel nieuwe inzichten over mijzelf en mijn huidige verlangens tegen. Bij mij komt er na die rust een stortvloed van nieuwe ideeen binnen vallen. Zoveel dat ik vanmorgen zelfs om 5.30 uur al klaar wakker was om deze ideeen uit te werken in een nieuw HSP leefstijl programma waarbij¬†je ontdekt hoe je door het inzetten van 6 basispijlers niet alleen je energie maar ook je gezondheid op fysiek, emotioneel, mentaal en energetisch niveau een flinke boost kunt geven. Nog heel even geduld….¬†Er valt zoveel te leren als je jouw innerlijke rust opzoekt.

 

Veel mensen zijn bang voor hun eigen innerlijke wijsheid. Soms is het zo afgeschermd, zijn mensen zo gestrest, gespannen of moe dat ze geen zin hebben om aan zichzelf te werken. Toch zeg ik dan tegen je… zet door, ga het juist wel doen, want er komt zoveel moois uit. Je innerlijke wijsheid komt vrij. Misschien ben je bang voor wat er allemaal los kan komen, maar dit valt, als je het op een plezierige en luchtige manier aanpakt echt mee. Het zit echt allemaal al in jou. Je hoeft het positieve, fijne, vrolijke en speelse¬†er alleen maar uit te laten komen. En daar zijn allerlei manieren voor. De een pakt dagelijks een paar rustmomenten op de dag, de ander mediteert trouw elke morgen of je neemt een hele dag waarin je wordt ondergedompeld in rustgevende energie in bijv. een retreat.¬† Op al deze manieren kom je er achter waar je blij van wordt. En wat je mag loslaten. Waar je blij van wordt en wat er in jou zit om nog ontdekt te worden.

 

Ga je met mij mee op reis? Jouw innerlijke reis… even kort, of juist wat langer? Hoe je leert jezelf, je energie, je emoties en je stress in balans te houden ongeacht de situatie?

 

Jij bent sterker dan je zelf denkt, je hebt alleen maar een klein zetje nodig om daarna weer vol vertrouwen op jouw pad te gaan. Neem een kijkje op www.bewustgevoeligacademy.nl hoe ik je verder help

Liefs

Verveel jij je door de corona maatregelen? In rust werken aan jezelf is het antwoord!

Verveel jij je al? Komen de muren al op je af nu je ‚Äúverplicht‚ÄĚ thuis werkt? Steeds meer mensen gaan zich vervelen nu ze wat langer thuis zijn en de sociale contacten behoorlijk zijn ingeperkt. Maar dat vervelen is ook echt ergens goed voor. Vervelen, staat voor ver van velen ūüėČ en juist nu is dit precies wat er gaande is. Ver van velen en de bedoeling om weer dicht bij jezelf te zijn of te komen!

Ik moet zeggen dat ‚Äúmuren die op je af komen‚ÄĚ omdat je zoveel alleen thuis werkt, het ‚Äúin quarantaine‚ÄĚ zijn, daar heb ik zelf totaal geen last van. Mijn leven is al enkele jaren veel bewuster ingericht dan de gemiddelde Nederlander denk ik. Waarom? Omdat ik op die manier automatisch genoeg rust en ruimte om me heen heb als gevoelig mens, zodat mijn eigen energie hoog blijft en ik mijn creativiteit kan laten stromen.

Naast het managen van De Jong fysiotherapie en het werk van¬†Bewust Gevoelig is het zo nu en dan bewust vermijden van drukte en sociaal contact echt mijn levensstijl geworden. Wat dat betreft deed ik al vaak aan quarantaine voordat het “verplicht” was. ūüėä

En ik kan je vertellen, ik ben er al jaren dankbaar voor dat ik echt naar mijn gevoel luister hierin. Voorheen ging ik nog wel eens met tegenzin naar een verplicht feestje of oppervlakkige afspraak en werd dat totaal niet blij van, het kostte soms bakken met energie en ik was de dag erna nergens voor uit te branden.

Natuurlijk mis ik het, om even spontaan langs te gaan bij mijn zusjes, een arm om mijn vriendin heen te leggen die het moeilijk heeft. Of even keihard lachen om iets grappigs tijdens gezellige avonden met vrienden oid. Maar ik leg juist nu de focus ook echt op mijzelf. Extra mediteren, reflecteren op mijzelf:

  • Waar ben ik dankbaar voor?
  • Wat gaat er goed?
  • Wat mag er anders?
  • Waar word ik blij van?
  • Hoe kan ik de connectie met mijzelf laten groeien?
  • Wat wil ik in de toekomst waar mijn hart echt van gaat zingen?

Deze tijd leent zich er juist ook voor om wat meer naar binnen te keren. Naast het genieten van de zon buiten, kun je ook op je “eigen zon” in je hart focussen en dat is op de lange termijn echt de moeite waard en genieten van de rust is gratis.

Luisteren naar je gevoel

Zijn er niet heel veel mensen die de afgelopen jaar echt vast zaten in de ratrace van het (werkende) leven? Ik noem het in mijn praktijk vaak OVERleven. Is het juist niet zo dat voor deze personen het nu een mogelijkheid biedt om dieper in zichzelf te onderzoeken wat je anders wilt? Je gestrest voelen is namelijk voor niemand goed, maar het geldt dubbel en dwars voor gevoelige mensen. Ze hebben namelijk van nature een gevoeliger zenuwstelsel wat vatbaar is voor onrust en signalen.

Als je bijvoorbeeld niet meer weet dat je (hoog)gevoelig bent, omdat je gewend bent om in je hoofd te leven en niet meer te voelen, de signalen van je lichaam mist, of zelfs de signalen van je lijf negeert. Tja, dan vinden we het gek dat er afgelopen jaren zoveel meer mensen met een burn-out te maken hebben gehad. Zelfs bij kinderen zie je de afgelopen jaren een stijging in burn-out verschijnselen. Die heftige overprikkelingsreactie van het lichaam is er niet voor niets. Er mag dan iets veranderen. Het lijf zegt letterlijk STOP! Bij mensen die vastlopen in zichzelf zie ik regelmatig dat ze in het verleden vergeten zijn naar hun lijf en hun gevoel te luisteren. Zeker in deze 24/7 snelle maatschappij.  Ze voelen wel degelijk dat het niet klopt hoe ze hun leven leiden, maar ze kunnen niet anders, ze zijn overweldigd, cijferen zichzelf weg. omdat ze geen grenzen durven of kunnen aangeven of omdat de omgeving een bepaalde verwachting heeft.

Toch zijn er in deze Corona tijd ook positieve signalen te horen. Ik spreek ook gevoelige mensen die deze ‚Äúverplichte quarantaine‚ÄĚ stiekem ook weer fijn vinden om bij te tanken en kunnen daarnaast echt even tot zich zelf komen. Er zijn veel minder prikkels uit de omgeving (als je het nieuws natuurlijk niet elke dag kijkt ūüėä). Ook is er wellicht minder drukte om je heen, omdat je op kantoor met de helft minder collega’s aan het werk bent, of je werkt thuis, en waarschijnlijk komen er geen klanten face to face over de vloer dus je bent niet de hele dag met mensen in de weer. Je kunt dus veel makkelijker in je eigen energie blijven. Dat is vast het mooiste wat je jezelf kunt geven. Leren om bij jezelf te zijn en te blijven, ook als we straks weer massaal het openbaar vervoer in gaan, de drukke afdelingen op kantoor opzoeken en onze scholen weer op volle kracht gaan draaien.

Wil je nu wat langer kunnen genieten van het moment van rust in jezelf? Dan wil ik je adviseren minstens een half uur per dag naar buiten te gaan voor een wandeling. (liefst zonder mobiel) . Door regelmatig zo een moment te nemen geeft je al rust en zorgt voor positieve energie. Wil je meer tips ontvangen kijk dan eens  Online cursus HSP  en leer hoe je beter bij jezelf kunt blijven.

Ik weet zeker dat het je heel veel op gaat leveren, nu maar ook zeker in de toekomst. Laat me weten wat jij hebt ervaren als je jouw rust pakt. Ik ben benieuwd.

Liefdevolle groet,

 

Jolanda de Jong (1976) is van oorsprong energetisch (Sensi+) therapeut en kinderfluisteraar en¬†ervaren in behandeling van HSP klachten als overprikkeling,¬†vermoeidheid, angst, onzekerheid en negatief zelfbeeld.¬†Ze zet haar hooggevoelige gaven in om je te begeleiden het beste uit jezelf of¬† je kind naar boven te halen.¬†Haar huidige missie is (hoog)gevoelige grote en kleine mensen inspireren¬†om weer te gaan stralen van binnenuit door het inzetten¬†je eigen kracht door het leren werken met energie en dat op een laagdrempelige ‚Äúnuchtere‚ÄĚ manier.¬†Daarom heeft ze online trainingen over HSP, bewustzijn & energie ontwikkeld met enorm veel waardevolle lessen zowel wetenschappelijk als ook ¬†vanuit haar eigen ervaringen. Daarnaast geeft ze dag en meerdaagse retreats via¬†Relax & Geniet. Zo hoopt ze een waardevolle bijdrage te leveren aan gevoelige mensen.